Programmering Rhythm Groove & Bass Festival bekend

met o.a. Avishai Cohen Trio, Raul Midón en GoGo Penguin

26 FEBRUARI 2015
Met internationaal vermaarde acts als Avishai Cohen Trio, Raul Midón, Bo Saris en GoGo Penguin, zet het nieuwe Rhythm Groove & Bass Festival (RGB) meteen in op landelijke bekendheid. Van vrijdag 20 t/m zondag 29 maart geven ruim 85 acts, acte de présence op dit unieke Leidse jazzfestival. De Leidse podia, bioscopen, kroegen, winkels en huiskamers, maken tien dagen plaats voor muzikale kroegentochten, bijzondere huiskameroptredens, de Oscarwinnende film Whiplash en exclusieve podiumconcerten.

De programmering concentreert zich in de twee weekenden rond de hoofdlocaties: de Stadsgehoorzaal en Gebr. de Nobel. In de tussenliggende midweek is de hele binnenstad het decor van een myriade aan concerten. Acts als Ray Anderson, Bo

Saris, Ntjam Rosie, Benjamin Herman & Anton Goudsmit, Postmen, Lefties Soul Connection, Pink Oculus, Ruben Hein en Bruut komen naar de binnenstad van Leiden.

Uniek is het initiatief ‘Jazz in de Kamer’ van Leidenaar en saxofonist Bart Wirtz, waarbij de Nederlandse jazztop huiskamercon- certen verzorgt. Daarnaast is er ook veel aandacht voor regionale acts. Zo grijpt de formatie Zosja het festival aan, om hun nieuwe cd te presenteren. Tussendoor bestaat de mogelijkheid om te genieten van de jazzfilm Whiplash in het Kijkhuis. Bovendien brengen ruim 25 kroegen live muziek ten gehore tijdens de kroegentocht. Rhythm, Groove & Bass sluit af met de finale van de prestigieuze Leiden Boonekamp Jazz Award en het maandelijkse festival OPEN in de Leidse Binnenstad met o.a. Bo Saris, Sinas & Broken Brass Ensemble.

Rhythm, Groove & Bass Festival

Vanuit een gezamenlijke liefde voor Jazz besloten SummerJazz Festival, Stadsgehoorzaal Leiden, Funked Up en Gebr. de Nobel de handen ineen te slaan voor een unieke samenwerking. Onder de vleugels van Stichting Jazz Leiden vormen zij het organiserend comité van een festival dat is uitgesmeerd over tien dagen en over de hele stad. Dankzij samenwerking met De X, Hot House, BplusC, Scheltema Leiden, Muziekhuis de Q-Bus, Peel Slowly and See wordt werkelijk de hele stad betrokken bij Rhythm Groove & Bass. Met een ambitieuze programmering poogt de organisatie zowel de traditionele liefhebber als de jonge cross-over-fan te bedienen met een avontuurlijk, divers aanbod van zowel kleine als grote namen.

Meer informatie en tickets/passe-partouts via: www.rgbfest.nl