Hekwerk Theaterproducties lanceert nieuwe website waarbij artiesten centraal staan.

30 JUNI 2014, NEDERLAND
Met een sterke stal artiesten (Youp van ’t Hek, Ronald Goedemondt, Jochem Myjer en vele anderen) was de keuze snel gemaakt. De nieuwe website voor Hekwerk Theaterproducties (www.hekwerk.nl) zou gaan draaien om artiesten. De focus ligt hierbij nooit op één artiest. Het draait om het ontdekken van alle artiesten die door Hekwerk worden vertegenwoordigd.

Direct vanaf de homepage worden de artiesten voorgesteld en staan ze gebroederlijk op een rij. Groot sprekend beeld. De jaarlijkse foto van het hele team genomen vlak bij het kantoor van Hekwerk in Amsterdam.

Na een klik op één van de artiesten op de foto duik je direct zijn of haar wereld in.

Video’s, geluidsfragmenten, muziek, nieuws en achtergrondinformatie is voor iedereen uitgebreid beschikbaar. Via rechtstreekse links naar de verschillende theaters kunnen er direct theaterkaarten worden besteld.

Vanuit deze wereld van de artiest is de stap naar het ontdekken van andere artiesten snel gezet. Door de vele uren aan materiaal kan een bezoeker naar hartenlust rondstruinen over het platform dat zowel via de desktop als tablet en mobiel perfect te gebruiken is.

En wanneer de kaarten voor jouw favoriete artiest zijn uitverkocht op de datum dat je er graag heen zou willen, dan ontdek je bij Hekwerk altijd wel weer iemand nieuws. Dat is de kracht van de nieuwe hekwerk.nl.

Over Hekwerk Theaterproducties

Youp van 't Hek speelt met Cabaret Nar in 1977 zijn vijfde programma. Romantiek met mayonaise is de titel. De eerste goede recensies verschijnen en het gezelschap krijgt eindelijk serieuze aanbiedingen van cabaretpodia. De kleinere weliswaar, maar daar is de cabaretier al heel blij mee. Hij droomt van een solocarrière, maar die zal nog vijf jaar op zich laten wachten. Wel neemt Joop Koopman in 1979 de zakelijke leiding op zich en Koopmans impresariaat Lumen gaat ook financieel in de programma's investeren. Als Lumen in 1994 ophoudt te bestaan, start Youp zijn eigen impresariaat.

In de jaren daarna groeit Hekwerk uit tot een vooraanstaand theaterimpresariaat. Youp ziet in 1995 De Vliegende Panters het Amsterdams Kleinkunstfestival winnen en dat cabarettrio wil hij graag in het zadel helpen. Dat is ook een taak van een cabaretier met succes, vindt hij: jong talent kansen bieden en begeleiden. De heren van Droog Brood ambiëren een cabaretcarrière. Omdat Hekwerk en Van 't Hek in hun talent geloven, zijn ze ook welkom. Dat geldt ook voor de duo's Schudden en, veel recenter, Kommil Foo. En voor de solisten Klaas van der Eerden, Ronald Goedemondt, Kasper van Kooten en Henry van Loon. In 2013 voegt Jochem Myjer zich bij Hekwerk. En met ingang van seizoen 2014-2015 versterken ook Pieter Derks en het duo Remko Vrijdag & Martine Sandifort de inmiddels imposante stal van Hekwerk.